bunga

Wednesday 11 January 2012

brought to you => a love letter to juniors (( :







ASSALAMUALAIKUM AND HELLO THERE WORLD..
OK,A FEW DAYS AGO, MY BUBBLY teacher, ust. Rodiah
asked me and some of my authentic,awesome fellows to do her a little favour which is writing a simple brotherhood bond letter to kaa members yaah of couse starting from 1 kaa to 3 kaa..the dateline is on this freaking Thursday.. Oh man..it`s AWKWARD..HEHEHE.. chill chill =)


To be shorten,this is my brotherhood letter or in my real world I interpreted it as "a love letter to the juniors..


Daripada : Kakandamu

Kepada   : Adinda – adinda kaa yang tersayang



WARKAH BUAT TATAPAN KALIAN



Assalamualaikum.

Sudah lama kiranya tidak ku tatap wajah  kalian yang halus,mulus itu.Sungguh rindu hati ini ingin bersua dengan kalian.Nama diberi Nur Hidayah Bt Nasaruddin.Lebih dikenali dengan panggilan nama “Dayah Nasa”.Seperti yang adinda ketahui,kakandamu ini  mula bersekolah di SMk Dato Seri Maharaja Lela atau sinonimnya digelar dengan jolokan nama “Tok Lela” pada tahun 2010.Ketika itu kakanda baru berusia 14 tahun dan sudah terang lagi bersuluh sudah pastilah kakanda belajar di tingkatan 2 Kaa. Kali pertama kakanda melangkah masuk ke kelas 2 Kaa,kakanda merasakan sesuatu yang berlainan.Kakanda bagaikan berada di satu dunia yang lain.Hal ini demikian kerana kakanda dalam proses untuk menyesuaikan diri untuk menjadi  salah seorang pelajar di sekolah harian biasa memandangkan kakanda pernah bersekolah di SMKA suatu ketika dahulu.Setelah melangkah ke fasa hidup yang baru ; iaitu semasa kakanda berda di tingkatan 3 barulah kakanda merasakan bahawa kakanda boleh menyesuaikan diri di sini (SMKDSML)


Adindaku,


Bagi kami ( kakanda dan rakan kakanda yang lain), kami merasakan kelas aliran agama (kaa) mempunyai pelbagai kelebihannya yang tersendiri.Antara yang dapat kakanda coretkan ialah dengan memasuki KAA, kalian boleh belajar Bahasa Arab.Dengan itu, kalian boleh mempelajari bahasa asing sisamping  memudahkan kalian untuk memahami dan membaca Al- quran dengan lebih baik.Selain itu, peluang untuk kalian melanjutkan pelajaran ke universiti juga lebih cerah.Buktinya  pihak USIM sendiri menawarkan 4,000 tempat untuk para pelajar melanjutkan pengajian di peringkat lebih tinggi dan lebih penting lagi, kesemua daripada pelajar USIM adalah kalangan para pelajar sekolah aliran agama.                                  (sumber : http://kaabpi.blogspot.com/). Bahkan kalian juga berpeluang melanjutkan pelajaran ke luar negara.



Adinda yang diingati,


Kini tiba saat yang mendebarkan hati kakanda;iaitu ingin menceritakan kisah pahit manis kakanda sepanjang  bersekolah di sini kepada kalian. Sebenarnya kakanda hampir tidak punya  kenangan pahit di sini.Jadi kakanda tidak tahu hendak menceritakan apa kepada kalian. Maaf, cuma kenangan tidak seberapa pahit ini yang berada dalam ingatan kakanda. Sebagai seorang pelajar,sama seperti kalian juga kakanda pernah didenda untuk tidak duduk di atas kerusi  ketika sesi pembelajaran berlangsung kerana terlupa membawa buku dan tersalah hantar buku.Berlawanan pula bagi kenangan manis.Kakanda mempunyai 1001 juta kenangan manis sepanjang berada di sini.Antaranya kenangan ketika menyertai program lawatan sambil belajar ke Parlimen (field trip to Parlimen) dan sewaktu menjadi pengacara majlis untuk sesi kuiz.Antara semua kenangan manis kakanda,kenangan paling manis kakanda ialah apabila teman – teman seperjuangan selalu berada di sisi dan tersenyum untuk kakanda.Bahkan yang paling penting mereka pandai membuat kakandamu ini kembali mengukirkan senyuman.



Adinda  yang disayangi,


Akhir kata, belajarlah bersungguh sungguh agar kelak,kalian tidak menyesal. “man jadda wajada man zaroa hasada” translatinya “siapa yang berusaha dia akan dapat siapa yang menanam dia akan menuai”.Jikalau gagal, tidak mengapa asalkan kalian sudah berusaha. Mungkin itu bukan rezeki kalian.Tapi secara logiknya siapa yang mahukan kegagalan?  pasti tiada bukan? Jadi mari kita berusaha bersama – sama untuk menggapai kejayaan.Adinda tidak keseorangan.Kakanda dan teman teman sentiasa berlegar – legar di sini buat kalian.Masih belum terlambat untuk berubah.Ayuh ubah pemikiran kita dan sama-sama berjuang!.  Adinda,kakanda,Kita usaha sama – sama supaya dapat keputusan cemerlang.Manalah tahu nanti adinda belajar di universiti yang sama dengan kakanda ke?.Hurmm..tiada siapa tahu, hanya Rabbul Izzati yang tahu.

Sekian, terima kasih



~ So don't you worry your pretty little mind people throw rocks at things that shine
But they can't take what's ours~





Kakandamu,
                                                                                                                                                                                       Dhia


p/s                 = => oh letter..letter,bler largh nak terimer letter darii owang lain..asyik dhia jer yg kasii..hehehe (grau2)..skunk ber fb jer largh..(chat ngan owang jer)

monologue ==>ok tu jer largh love letter nyer..tau sikit jer..x sempat nak tulis banyak2 wat last minute (kantoi suda) bab first2 ingatkan ustazah nak mggu depan rupenyer nak esok..hurm tu largh salah info ler katerkan.hope anda happy bacer.. all my love,diaapplesory =)



elevator button  and morning air
strangers silence make me wanna take the stairs
The way you walk, way you talk, way you say my name
It's beautiful, wonderful, don't you ever change cause
i love the gap between your teeth 
i love the riddle that you speak
I can't help it if you look like an angel
Come feel this magic I've been feeling since I met you



No comments:

Post a Comment